Tržište Bosne i Hercegovine otvoreno je, to svi znamo, te se na policama u prodavnicama mogu naći proizvodi iz cijelog svijeta.
Često ti uvozni proizvodi prevladavaju. Tako je i kad je riječ o slatkišima i grickalicama, a činjenica je da i BiH ima šta ponuditi u tom segmentu.
Konkurencija
- Kompanije iz BiH su pokazale da znaju napraviti kvalitetne proizvode koji se mogu takmičiti sa konkurencijom. Očekujem od države ne da nam stvori prednost nego da obezbijedi bolju infrastrukturu za razvoj privrede, čime bismo bili ravnopravni sa internacionalnom konkurencijom, poručio je Ethem Numić, direktor direkcije za razvoj i marketing AS Grupacije, pa kao primjer naveo Tursku, koja svojim firmama refundira 30 do 50 posto marketinških troškova u izvozu za strateške proizvode.
Samo ulaganjem u nove tehnologije, tvrdi on, može se držati trend sa vrstom i kvalitetom proizvoda konkurencije, a važna je i optimizacija proizvodnje i iskorištenost kapaciteta. Ono što još treba jeste raditi više na izvozu.
- Da bismo se borili sa konkurencijom, nije dovoljno samo biti domaći proizvod, niti to treba biti naš osnovni prodajni argument. Treba nam kvalitet sa izbalansiranom cijenom. Moramo ulagati u znanja i edukacije u svim segmentima, prodaji, marketingu, proizvodnji. Trebamo pratiti trendove, jer da bismo napravili velike iskorake, trebamo raditi na sebi, smatra on.
Da treba dosta ulaganja kako bi se napravio dobar posao, zna i Petar Ćorluka, koji je nedavno preuzeo čapljinsku Lastu, a koja bi, kako je kazao za Oslobođenje, trebala početi da radi krajem godine.
- Mislim da se bez ulaganja Lasta ne bi mogla vratiti na stare staze. Upravo radimo istraživanja na tržištu po kategorijama i planiramo poboljšati stare Lastine proizvode, te razviti neke nove i vidjeti šta je to što nedostaje tržištu, a kod nas toga nema. Za sada vidimo da su trendovi u Evropi takvi da se prave slatkiši sa sve manje šećera, te zdravija prehrana i u tom smjeru ćemo i mi ići. Mislim da ima prostora za to u BiH, samo treba promijeniti navike građana, istakao je Ćorluka.
Fokus
Ono na čemu im je fokus investiranja jesu nove tehnologije, nove recepture, te nove i bolje sirovine.
- Lasta sada ne radi i neće raditi dok sve objekte ne renoviramo i dok ne nabavimo novu tehnologiju. Krenućemo sa nekih pet proizvoda, a onda ćemo vidjeti dalje. Do kraja godine će to sve sigurno krenuti, ali sve zavisi od isporuke, a kada dođe nova tehnologija, treba to sve i probati, kaže Ćorluka, te dodaje da očekuje da će građani BiH više konzumirati domaće grickalice i slatkiše, pogotovo kada se njihovi zdravi slatkiši pojave na tržištu.